آیا جوابی برای قوانین ضد انسانی اسلام هست؟

امروز رفتم یه سخنرانی از یک اسلامیست با عنوان معنویت و فرهنگ جوانان یا همان دانشجویان. یک آقای اسلامیست به عنوان بردار محمد دینی آمده بود و حرفهای خیلی خوشگلی درباره کمک به هم نوع و خیر رسانی به جامعه و اینها زد. من از پرسیدم آیا بین روح اسلام و قوانین اسلام، فقه ، فرق می گذاری؟ چون قوانین اسلام که خیلی هم بشر دوستانه و انسانی نیستند. بعد یک لیست از قوانین اسلام درباره زن یا به عبارت بهتر قواین ضد زن اسلام، را آوردم و گفتم آیا اینها به نظرت روح اسلام دارند یا اسلام چیزی فرای اینهاست. در آمد که بعضی قوانین مثل حجاب خواسته خداوند برای زن مسلمان است و نمی شود انکارش کرد.قوانین ارث و ازدواج و اینها هم به نفع زن است حتی اگر خود زن نداند. بله و توی جلسه 20 تا دختر مجبه نشسته بودند که هیچ کدام لب باز نکردند به این همه چیزی که من به اسلامشان بستم پاسخی بدهند. بعد که از جلسه آمدم بیرون به خودم گفتم خوب تیپ شخصیت پیرو سوال نمیکند همینکه به او بگویی این برایت خوب است بسش است . دیگر حتما خدا گفته بهتره لابد بهتره، دلیلی نداره سوالی بپرسی یا اگر کسی سوالی پرسید چوابی بدهی. استدلال بردارد محمد از حد استدلال کتاب دینی های دبستان پسش تر نرفت با این تفاوت که ایشون دانشگاه کلمبیا درس خوانده اند و انگلیسی شان خیلی آکادمیک بود و نویسنده های کتابهای دینی دبستان ما احتمالا ته ته اش کتابهای مطهری را خوانده بودند. فکر میکنم مساله اینه که هیج راهی نیست که از قوانین اسلام دفاع کرد، حالااگر کسی اسلام را از قوانینش جدا کند، که این آقا نکرد، بحث دیگری است.مساله اینه که همه اسلامیست هایی که من دید ه ام از آخوندهای پامنبری گرفته تا روحانی های عالی رتبه، همه  فقظ حرفهای قشنگی میزنند یا به شیوه قشنگی حرف میزنند، فقط و فقط!

one of his videos

,

پاسخی بگذارید

