همه خوشبختی من

امروز عصری که تنها توی خانه نشسته بودم و داشتم سعی می کردم خودم را قانع کنم که بنشینم سر درس و مشق سوئدی ام یکهو یک تصویر آمد جلوی چشمم . خودم را می دیدم که غروب یک روز تابستانی، پشت فرمانم توی ترافیک تهران نشسته ام و توی ماشین آهنگ هایده داره پخش میشه و من همین طوری که خسته از کار روزانه و ترافیک توی ماشین، دستم به دنده و چشمم به ماشین جلویی است،روزم را مرور میکنم و از روز خودم و فعالیتی که داشته ام راضی هستم. شادی این رضایت بر تمام خستگی های روزم می چربد. دستم فرمان را می چرخاند و در سراشیبی کوچه خودم سرازیر می شوم. کتاب و وسایلم را از ماشین در می آورم و با قدمهایی نسبتا سریع به سمت خانه ام راه می افتم تا دوش بگیرم و برای دیدن دوستی که ساعتی دیگر برای یک شب نشینی کوتاه به دیدنم می آید آماده باشم. دوستم می آید. برایم کتابهای جدید می آورد یا من یواشکی از توی کیفش دید می زنم و بعد کش می روم.  برای دوستم چای خوشرنگی دم می کنم وتوی سینی چندتا شیرینی یزید می گذارم. بعد  با هم از فلسفه، جامعه شناسی و آینده ایران حرف می زنیم. شاید بعدش کمی هم هرکداممان،به نوبت، کمی از زندگی و روزگارمان برای هم درد دل کنیم.  همان طوری که آرام با  هم سیگاری چاق  میکنیم با آرامش از این جزیره کوچک خودساخته  مان لذت می بریم.   این همه زندگی بود که من می خواستم. این همه خوشبختی است که من می خواهم. دروغ نمی گویم. من جاه طلبی بیش از این ندارم. اینجا اشتباهی آمده ام.

2 پاسخ به “همه خوشبختی من

  1. هليا چرا برنمي‌گردي؟ هر زمان كه برمي گردم به گذشته ام و نگاهش مي كنم هرجا نقطه تاريكي است جايي است كه من به فرياد حسهايم گوش نداده ام و در برابر آنها رك و راست نبوده ام. حسهايت اگر اين است، تصويرت اگر اين طوري است برگرد و اين تصوير را براي خودت بساز! مي دانم به آساني گفتنش نيست اما ببين هنوز رويايي داري كه بهت قدرت مي دهد …

پاسخی بگذارید

