کاریش نداشته باش

برای عید هیچ جایی نرفتم،خانه ماندم کنار سفره هفت سین ساده خودم،ولی قول دادم که تولدم که فقط چند روزی از عید دیرتر است را جشن بگیرم. جشن خوبی بود،دوشنبه بود البته و دوستها زیاد نماندند ولی خوب بود به هرجهت. برای به جا آوردن مراسم عیدانه گفتم حداقل سیزده به در را می روم بیرون با برو بچه های ایرانی.  البته نیازی به گفتن نیست که سیزه به در را هم جایی نرفتم. رفتم توی شهر دنبال سوغاتی خریدن . از شانس بد ما برف هم می آمد،دیدم حوصله ندارم نزدیک به یک ساعت راه(با قطارها)را بروم تا برسم به بچه های ایرانی و به جمعشان بپیوندم. روز بعد یعنی دوشنبه یک نمایشگاه پرانیک هیلینگ بود که با مسوولش آشنایی داشتم و مدتی بود که کلاسهاشان را می رفتم و از خیلی وقت پیش به خودم قول داده بودم که آن نمایشگاه را برای حفظ آبرو هم شده  بروم،آن را هم البته مالیدم و نرفتم.  نیازی به گفتن نداره، که حتی کلاسهای زبان سوئدی را هم منظم نمی روم،گرچه خیلی ها میگند زبانم خیلی سریع پیشرفت کرده ولی من خودم می دانم که اگر کمی از بی نظمی ها فاصله می گرفتم و منظم تر کار می کردم چقدر تفاوت ماجرا بود. خلاصه در دودرگی کردن، روی زمانه را سفید کردم.اگر چهارسال پیش بود کلی  عذاب وجدان می گرفتم از تنبلی ها ،می نشستم برای خودم برنامه می نوشتم برای جبران کارهای عقب مانده وصبحها یک ساعت زودتر بیدار می شدم  و و خلاصه کون مبارک را پاره می کردم که خدایی نکرده وقتم جایی»هدر» نرود. الان البته از اینکارها خبری نیست، می گذارم که این حسهای کار نکردن بیایند و بروند، دیگر خودم را مجبور نمیکنم،دیگر برای چیزی زور نمی زنم. گذاشته ام زندگی خودش بگذرد.این پیشرفت عزیز را مدیون کشفی هستم که مدتی است که کرده ام. مدتی است که فهمیده ام که این حالات و مسایل یک اسمی دارد که مدتها پیش اهل علم آن را کشف کرده اند و همان اسم همه چیز را توضیح می دهد: افسردگی! با صبح زودتر بیدار شدن و احساس عذاب وجدان هم بهتر نمی شود. اصلا کاریش نداشته باشی بهتر است

پاسخی بگذارید

