دیگر تقریبا مطمئن شدم که بدترین دشمن و دوست آدم ذهن خود آدمه. همیشه این حرفو می شنیدم ولی واقعا الانه که دارم توی زندگی روزمره ام وقتی که سعی میکنم کمی از مرزهای خودم عبور کنم، به این واقعیت پی می برم.

این ذهن خود آدمه که هراسها و ناتوانیها را خلق میکنه. ذهن آدم اول خودش یک مشکلی را ایجاد میکنه و بعد درست از همان مشکلی که خودش حل کرده شکست می خوره و ناکام میشه .اگر قراره که مشکلی حل بشه البته که باید اول توی ذهن خود آدم حل بشه .دوتا نمونه اش همین دو روزه برای خودم به وجود آمد.

اول این شهربازی نزدیک خانه ما بود. یک دستگاهی آورده بودند که توش می نشستی و یک صدمتری؟ بالا می بردت و بعد هی سر و ته توی هوا نگه ات می داشت. یعنی کفش آدم اگر بندش سفت بسته نبود از پا در می آمد وموهای آدم هم وارونه میشد. بعدش هم چرخ 180 درجه و 360 درجه می زد و خلاصه یعنی کاملا  دل و روده آدم را به هم می پیچاند. من قبل از اینکه از خانه خارج شوم گفتم اگر سقوط آزاد یا چیزی شبیه آن داشت حتما سوار میشوم. نزدیکترین چیزی که شبیه به سقوط آزاد بود همین دستگاه بود. اول گفتم همین را سوار میشوم بعدش گفتیم اول برویم یک چرخی بزنیم بقیبه وسایل را هم ببنیم،بعدش من وایستادم به تماشای همین دستگاه. من که تا یک لحظه پیش می خواستم بدوم بروم تو،حالا شک کرده بودم، چقدر بالا می ایسته،بابا 6 بار آدمو وارونه میکنه،من فکر می کردم 4 باره،بابا من اصلا پشیمان شدم …. همه اینها هی توی ذهنم می چرخید. ولی بعد از یک مدتی دیگه دیوید از دستم خسته شده بود. بلیط خریده بودیم و حوصله اش از تردید های من سر رفته بود. یک لحظه دیدم،واقعا دوست ندارم سر موضوعی به این احمقانه ای دعوا کنیم. دویدم رفتم تو دستگاه نشستم. حتی وقتی توی اون ارتفاع وارونه شده بودم و خدا خدا می کردم که کمربندم حتما محکم باشه،بازهم از اینکه آمده بودم بالا پشیمان نبودم.راستش حتی خیلی هم نترسیدم. تمام ترسی که آن بالا تجربه کردم، یک دهم ترسی که پایین وقتی که شک و تردید داشتم که بروم ،نبود.خلاصه همه ترس قبل از ماجرا و توی ذهن من بود نه توی خود ذات قضیه هراس زیادی وجود نداشت.

مثال دوم دیگه خیلی این نوشته را طولانی میکنه و من توی پست بعدی درباره اش می نویسم.

پاسخی بگذارید

