و اگر موسیقی راک نبود،زندگی چیزی کم داشت!

و اگر موسیقی راک نبود،زندگی چیزی کم داشت! فکر میکنم راک گوش نکردن من قبل از مهاجرتم،یکی از همان هزاران تعصبی بود که به آن دچار بودم. برای سالهای طولانی فکر می کردم که موسیقی با ارزش فقط سنتی ایرانی و کلاسیک اروپایی است،بعدها که ذهنم کمی باز شد موسیقی فولک و مناطق هم به لیستم اضافه شد. ولی برای سالها یک لیستی داشتم از موسیقی خوب و بقیه موسیقی را هم به عنوان موسیقی » مضره» از گوشهام دور نگه می داشتم. حالا با دنیا سر آشتی دارم. برای همه چیز یک لیست  از پیش تهیه شده ندارم. می گذارم جریانها بیایند توی ذهن من و خودشان تکلیف خودشان را تعیین کنند. موسیقی راک،حتی هارد راک یا همان راک سنگین،یک بخش جدایی ناپذیر از موسیقی است که یکجور احساس، حالت و تم خاصی را منتقل می کند که مخصوص خودش است. گاهی حسهایی دارم که گنگ و مبهم اند و فقط با راک از ذهنم بیرون کشیده می شوند. راک توی موسیقی مثل یک مزه است توی آشپزی. همین جور که نمیشود مزه تلخ یا ترش را از فهرست مزه ها حذف کرد، راک را هم نمیشود حذف کرد. راک عزیز تازه کشف ات کرده ام 🙂

3 پاسخ به “و اگر موسیقی راک نبود،زندگی چیزی کم داشت!

  1. من هنوز با راک کنار نیومدم…عصبی م میکنه.

    • ببین صبا وقتی حالت خوبه باید بری هایده گوش کنی. ولی وقتی حالت بده یه چیزی میخواهی که دنیا را بکوبه به هم و از عمق جان فریادی بزند راک ظهور میکند. البته شاید تو اینقدر آرومی که هیچ وقت چنین نیازی نداری و قضیه منتفیه 🙂

  2. ها، خدایی این هایده خیلی خداست، ولی من وقتی حالم خوبه همه چی بهم می چسبه، ایل دیوو مثلن… وقتی هم بده دیگه هیچی نمی چسبه… از این آهنگ های سوزناک فراق و غم غربت و بدبختی و مصیبت و اینا .. 🙂

پاسخی بگذارید

