دلتنگی

یگ شعر سهراب حاشیه یک کاغذ پرینت شده روی دیوار روبروم نوشته شده:

شعر شعر معروف  «اسبها» است. حاشیه اش خیلی بی ربط نوشته ام:

«و تنهایی من شبیه خون حجم تو را پیش بینی نمی کرد»

توی خیال خودم،دوستهام به دیدارم می آیند،در حالی که هرکدام یک استکان بلند چایی خوشرنگ به دست داریم، با همدیگر روبروی این کاعذ چسبانده شده به دیوار می ایستیم و درباره شعر حرف می زنیم.درباره ظهرهای تابستان تهران،درباره پسرهایی که عاشقان بودیم،درباره آینده ایران،درباره میان سالگی مان و …هی  آسمان و ریسمان می بافیم.

دوستهام اما توی خیالم باقی می مانند. میدانم تصور دیدار دوستانم توی خانه ام یک تصویر دور است.هزار گرفتاری شخصی،وضع ارز و تحریمها و ویزا  ووو و این راه دور. دوستهام در خیالم باقی می مانند.ولی باز تصور میکنم دوستهام را توی خانه ام.

شعر مارگوت بیکل را به یاد می آورم

موطن آدمی را بر هیچ نقشه‌ای نشانی نیست.

موطن آدمی تنها در قلب کسانی‌ست که

دوستش می‌دارند.

می دانم موطنی دارم،گرچه در وطن نیستم.

6 پاسخ به “دلتنگی

  1. دلم برايت تنگ شد … از دلتنگي گريه كردم … دلم برايت خيلي تنگ شد از دوري گريه كردم. دست كوتاهم دلم را تنگ تر كرد …

  2. من اینجا تنهایی گریه کردم. همیشه گفتم از دست دادن دوستان بالاترین بهاییه که هر مهاجری برای چیزهایی که به دست میاره ،می پردازه. چیزهای زیادی به دست آوردم و دارم بهاش را می پردازم…

  3. مساله اينه كه كسي هم كه دوستاش مهاجرت مي كنن لاجرم اين بها را مي پردازه بدون اينكه چيزهايي كه دوستاش توي مهاجرت به دست آوردن، به دست بياره! پس شايد يكي مثل من كه مانده بازنده تره از اين نظر!

  4. بچه ها منم بازی… من الان میشینم اینجا زار میزنم که تکمیل کنم ماجرا رو… . هلیا خیلی از اون صحنه ای که توصیف کردی خوشم اومد…اون لیوانهای کمرباریک مخصوصن.

پاسخی بگذارید

