دوست مصری

یک دوست مصری دارم که خیلی دوست داره درباره ایران بحث کنه، تازه متوجه شدم که از عمد جواب ایمیلهاش را خیلی دیر به دیر می دهم، از زیر بار دیدنش شانه خالی میکنم،تازه متوجه شدم که علت اصلی اینه که نمیخواهم درباره ایران حرف بزنم . مخصوصا وقتی طرف مصری باشه، روایت عربی/ مصری خودش را هم از احمدی نژاد داشته باشد.با اینکه طرف خودش هم اهل خاورمیانه است،توضیح دادن پیچیدگی های مضحک فضای سیاسی ایران برایم مشکل میشود. نقش سپاه، رهبری،بازی های آمریکا ستیزی شان که همه اش برای جلب توجه داخلی است. از همه اینها گذشته، حرف زدن دباره ایران حالم را بدتر و بدتر میکند. وقتی میدانم مردم کشورم حتی هوا برای نفس کشیدن ندارند، غذا برای خوردن ندارند، در عوض بمب اتم و یک رهبر دیوانه دارند. .. ولی اینبار که دوستم را دیدم،میخواهم بنشینم باش بگم، آقا شما که طرفدار مرسی هستی،اگر فردا وقتی دختر خودت (دوستم یه دختر نیمه سوئدی، نیمه مصری داره)مجبور شد با روسری برود مدرسه چه جوابی داری؟ تو همین خود تو آدم اروپا دیده ،دموکراسی دوست! فردا که اسلام گراها مصر را کردند یک ایران دیگر، چه جوابی داری بدهی ؟

من هم سر مرسی خفتش میکنم 🙂

پاسخی بگذارید

