استرس یا نظم؟

به من گفته میشود که زیادی استرس دارم. همیشه در حال کنترل کردن مسایل هستند وذهنم بیشتر از هرچیزی با اعداد و شماره درگیر است. به همین خاطراست که  برایم سخت است که رها کنم و از شرایط موجود لذت ببرم و  ذهن برنامه ریزم گاهی کارها را خراب میکند.

من خسته ام. من کم کم وا می دهم و این حرفها را قبول میکنم، مدتی است که این ایده را از دوستانم خریده ام و کم کم قبول کرده ام… ولی امروز که دوستم گوشی موبایلش را در سفر نروژ اش جا گذاست و دوست ش در نروژ هم ازپست کردن گوشی سرباز زد، متوجه شدم که این کنترل کردنها و نظم بخشی های من بیهوده نیست. تقریبا غیر ممکن بود که چنین اتفاقی در حضور من بیافتد یا اگر می افتاد در سریع ترین فرصت نسبت به پست کردن گوشی اقدام نمی کردم. من نه فقط همیشه قبل از سفر وسایل و مدارک ضروری خودم که  وسایل و مدارک همراهانم را شده حتی فقط به صورت لفظی چک میکنم. گاهی حتی چک لیست درست میکنم. گاهی حتی از همراهم می خواهم چمدانش را باز کند و باهم مرور کنیم. شاید به نظر بعضی  رفتارم کنترلگرانه بیاید ولی همراهان من در سفر لباس مناسب دارند، پول  به اندازه کافی دارند،پاسپورت و بلیط شان را جا نمی گذارند و همیشه مطمئن هستند که موبلیشان همراهشان است. 

حالا جلوی همه دوستانی که مرا استرسی می خوانند، می گویم خوب جایگزین شما چیست؟ یادآوری های من خیلی دلچسب نیست ولی حالا بدون گوشی موبایل چطور قرار است همدیگر راپیدا کنیم؟ کدامیک سخت تر است؟

حالا مطمئن هستم که آدمهای «رها» و بابا سخت نگیر یکجایی  را در ذهنشان برای این بی نظمی ها و خطاها باز گذاشته اند. مثل روزی که دوستم مرا به پیاده روی دعوت کرد و بعد وسط راه مجبور شد زنگ بزند به پدرش بیاید دنبال ما چرا که ایشان «کفش مناسب » نداشتند و پایشان زخم شده بود. بله! کسی برنامه پیاده روزی می ریزد ولی فراموش میکند، کفش مناسب بپوشد. دوستهای «غیر استرسی و آرام» بنده، که مرا به اضطراب زیاد متهم میکنند، از این دست هستند. نه  دوستان من این بی برنامگی و اله بختکی رفتار کردن را نه به رهایی روح و آرامش که به بی مسوولیتی تفسیر میکنم و مصرانه بر شیوه رفتار سابقم می مانم، چرا که در بیشتر موارد بهای این رفتارهای غیر مسوولانه دیگران را انساهای اتفافا مسوول و منظم مجبور می شوند بپردازند.

پاسخی بگذارید

