موسی

در این نیمه شب بیدار، دستم بیهوده پاکت سیگاری را می جوید که مدتهاست از حاشیه تختم، غایب است
من به ریه های سالم  فکر میکنم و گونه های خیس
به پهلوی چپ می چرخم
تهران، شبهای داغ و تب کرده تابستان، صدای خاموشی ناپذیر ماشینها، سیگاری کنار رختخواب و کتابی ناتمام
به پهلوی راست می چرخم،
پاییز سرد شمالی و سکوت شکنجه آور شبهای بی انتها
من تب ندارم ولی این تخت هی دارز و دارزتر می شود
حالا قایقکی شده است ،بستر من در این رودخانه بی آرام
حالا که به آب افتاده ام
دوست داشتم موسی کوچکی بودم در نیل روانه، تا تو مرا از آب بگیری

بیهوده،
آرزوی بیهوده ای است،
حتی اگر تو بر ساحل نشسته باشی، روح پر زخم من ، نشانی از کودکانگی موسی ندارد

پاسخی بگذارید

