Here and Now

«همین الان،همین جا»

روزهای قبل از سفر که اسباب کشی و ماجرای آن مصاحبه کاری عجیب و چمدان بستن سفر  و همه داشت باهم رخ میداد یک جورهایی اضطراب گرفته بود مرا، با خودم تمام مدت این جمله را تکرار میکردم، اینقدر که عادتم شد.  خیلی سریع تر و آسان تر از چیزی که فکر میکردم اتفاق افتاد. اینکه در لحظه  و در مکان حضور داشته باشم. اینکه هرجایی که هستم فکرم جای دیگر نباشد که همیشه در حال برنامه ریزی و فکر فردا بودن و حسرت جای دیگر بودن و کار دیگر کردن نداشته باشم. خیلی ساده تر از چیزی بود که فکی می کردم و نتایجش خیلی بهتر و متفاوت تر از چیز بود که پیش بینی می کردم. 

خیلی رویکرد خوبی بود. خیلی از لحظاتم در ایران لذت بردم. وقتی ایران بودم، واقعا ایران بودم، فکر و خیال جای دیگر بودن نداشتم و تازه بعد از این موضوع بود که شروع می کردم به کشف لایه ها و حالتهای دیگری از محیط های قدیمی. از بودن در لحظه لذت می بردم، از حضور دوستانم، از کارهایی که می کردم، آدمهایی که می دیدم نه تنها لذت می برذم بلکه تمرکزم کمکم می کرد که موقعیتهای بیشتری را ببینم.  یک جور احساس قدرت هم میکردم، اینکه می توانم واقعا در هر شرایطی زندگی کنم و از هر چیزی لذت ببرم. حس قدرتمند فوق العاده ای بود.

این تمرین ذهنی چهره استکهلم را هم برایم تغییر داد. این یکی دروزه که بعد از سفر شهر را دیده ام، انگار همه چیز جدید است، همه چیز به نظرم متفاوت می آید، لایه دیگری از شهر را کشف میکنم. توضحیش سخت است ولی حس خوبی است.

از هرچه که ناراضی باشم، از یک مورد راضی ام و آن کنترلی است که به ذهنم پیدا کرده ام. کسی باور نمیکند ولی من خواب  سبک و حساس چند ساعت توی مسجد فرودگاه آتاتورک استانبول خوابیدم و چه خوابی که مجبور شدند  وقت نظافت مسجد، مرا با تکان دست بیدارکنند .بله همین آدمی که صدای زنگ موبایل همسایه هایش او را از خواب بیدار میکرد. بله ذهن را میشود کنترل کرد و به خدمت خود در آورد.

پاسخی بگذارید

